top of page

Welcome to the Official Joost Dijkema website
 

 

"Side Two kicks off with the epic ' (Packing In For The) Train Of Doomsday', and epic piece built around thoughtful guitar solos redolent of Richard Thompson. A startlingly great record. **** 
- SHINDIG! / Richard Allen (UK)

"Joost Dijkema is niet bang. Hij pakt wat pakkend is voor zichzelf en maakt zijn eigen traditie, wars van elke trend. Hij mag dan in Amerika getoerd hebben. Hier moeten we hem op veel ruimere schaal gaan waarderen. Hem ophalen en kansen geven op veel meer ‘kleine grote podia’. Zodat meer mensen kunnen ervaren dat hij al op jonge leeftijd legendarisch is." 
- REAL ROOTS CAFE / Ronand Valstar(NL)

 

"Probably best to know that this musician pronounces his name "Yowst Dykuh-ma." The Dutch language can certainly throw you a curve ball and it is best to get this name right in order to mention his talent to your musical friends. Believe me, you will want to spread the word." 

- LONESOMEHIGHWAY.COM / Paul Mcgee (IRELAND)

"After Thunder Sun is an impressive piece of work, an album unafraid to let hooky, full-band songs sit alongside ragas and American-style solo acoustic instrumentals. The latter is perhaps best demonstrated on Let it Rain (Like it Used to Rain), a lovely piece of melancholy picking and, along with Vic’s Raga, a highlight of the set. Joost’s playing is excellent throughout, and the quality of music is also consistently ace, making this a key listen for fans of high-end guitar music. Bravo." 
- FOLKRADIO / Glen Kimpton (UK)

“Dat Dijkema een fantastisch gitarist is, wisten we al van zijn vorige platen, maar hij kan dus ook een goed americanaliedje schrijven.”

– VOLKSKRANT / Gijsbert Kamer (NL)
 

Side two starts with possibly my favourite song on the album, ‘Train Of Doomsday’, a future folk-rock classic, not too dissimilar to early period Fairport Convention, imbued with a labyrinthine, electric guitar solo, worthy of Richard Thompson.

- TERRASCOPE / Andrew Young (UK) 


"Joost weet in ieder geval melodieën te smeden die vloeibaar en in beweging zijn als een waterstroom waarin hij stenen gooit en daardoor de weg van het water subtiel wijzigt. ‘Let it Rain (Like it Used to Rain) is in z’n vorm een prachtig instrumental dat vele kanten opwijst, het is aan de luisteraar waar naar toe te gaan."

- VANDERVEEN / Gert Jan Gjaltema (NL)
 

“Joost says its eclectic, and certainly he presents a lot of ideas and atmospheres, but his warm Steve Gunn like vocals and ear for a good melody on both the acoustic and electric ties it all snuggly together in a wonderful whole.”

– FATEA MAGAZINE / Marc Higgins (UK)


“Joost Dijkema maakt het meeste indruk zodra zijn snaren spreken. Als vanzelf ga je gebiologeerd naar zijn vingers kijken, je probeert te volgen hoe zijn fingerpicking-geluid tot stand wordt gebracht”

– 3VOOR12 GRONINGEN (NL)

“After Thunder Sun” ist ein Album, das um die lange Ahnenreihe, in der es steht, weiß, sie selbstbewusst ergänzt und in die Gegenwart hineinholt.
– SKUG / Holger Adam (DE)

“Voor de liefhebbers van de betere gitaarfolk is After Thunder Sun een verplichte aanschaf. En voor hondenrouwenden.

– ALTCOUNTRY.NL / Hugo Vogel (NL)

"Als ‘After Thunder Sun’ begint, lijkt het even alsof Joost Dijkema zijn focus verlegd heeft en zich niet meer op fingerpicking stort. De eerste paar nummer laten een behoorlijke westcoastsound horen met hun dromerige cleane gitaartokkels en subtiele pedal steel partijen. Later laat Dijkema toch meer van zijn folky kant horen, met veel indrukwekkende fingerpicking op zowel 6 als 12 snarige gitaar. De sporadische electrische Americana leads voegen een nieuwe dynamiek toe." 
- GITARIST (NL)


"Creatively, ‘After Thunder Sun‘ expands Dijkema’s musical colours from 2019’s ‘Time Thief‘, and this is most notable on the four offerings where his warm vocals come to the fore. Dijkema is a highly talented musician"

– AMERICANA (UK)

bottom of page